Jakie nowinki warto wdrożyć do swojego sklepu internetowego?

Jakie nowinki warto wdrożyć do swojego sklepu internetowego?

Branża e-commerce wciąż tak naprawdę jest bardzo młoda, biorąc pod uwagę, że tradycyjny handel uprawiany jest od tysięcy lat. Nie zmienia to jednak faktu, że rozwija się bardzo dynamicznie i wiele się w niej zmienia. Ciągle pojawiają się jakieś nowinki, z którymi warto być na bieżąco i w miarę możliwości wdrażać je do swojej działalności.

Jest to niezbędne, żeby wyprzedzić konkurencję lub nie pozostać za nią w tyle. Co więcej, wspomniane nowinki mogą zwiększyć sprzedaż i zadowolenie klientów, jeśli zostaną wprowadzone właściwie. Tak więc, jakie nowości w e-commerce warto znać i wypróbować? Sprawdź!

Chatboty – nowa moda w świecie e-commerce

Chatboty, czyli oprogramowanie prowadzące rozmowę na czacie z klientem, opanowują wszelkiej maści strony firmowe, zarówno sklepy, jak i po prostu witryny przedstawiające ofertę firmy. Nie bez powodu. Mogą one mieć bardzo różnorodne funkcje, na przykład pozwalać klientom na zgłoszenie reklamacji, otrzymanie odpowiedzi na najczęściej spotykane pytania czy nawet złożenie zamówienia.

Taki chatbot może być dostępny na stronie internetowej firmy, ale można też zintegrować go z profilem firmowym na Facebooku, dzięki czemu będzie on dostępny dla osób kontaktujących się ze sklepem poprzez Messengera. Obecnie istnieje wiele użytecznych narzędzi, które pozwalają szybko i prosto zaprojektować wysokiej jakości chatbota, nawet bez jakiejkolwiek wiedzy i doświadczenia z zakresu programowania.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, sprawdź artykuł Chatboty e-commerce – wszystko co trzeba wiedzieć! – z pewnością znajdziesz tam wiele przydatnych informacji, które pozwolą Ci zdecydować, czy chatboty sprawdzą się w Twoim sklepie, czy niekoniecznie. Ogółem mówiąc, w większości przypadków są one bardzo przydatne, ale trzeba przyłożyć się do ich przygotowania.

Gamifikacja sklepów internetowych coraz bardziej popularna także w Polsce

Gamifikacja to nic innego, jak dodawanie do czegoś, w tym wypadku sklepu internetowego, elementów gry. Może się to manifestować na przykład poprzez umieszczenie w sklepie różnego rodzaju minigierek, które pozwalają wygrać kody rabatowe (np. kół fortuny).

Opcji jest bardzo wiele, aczkolwiek dużo też zależy od tego, jakie produkty sprzedajemy – nie w każdym przypadku gamifikacja będzie dobrą opcją. Jest to coś, co jest bardzo popularne w sklepach internetowych (i nie tylko) przede wszystkim w Azji, ale powoli zaczyna też pojawiać się na Zachodzie, w tym w naszym kraju. To przede wszystkim ciekawy sposób na większe zaangażowanie aktualnych i potencjalnych klientów w markę, do tego często stosunkowo niewielkim kosztem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.