Jak zaoszczędzić na hostingu?

Jak zaoszczędzić na hostingu?

Hosting jest niezbędny do prawidłowego działania strony internetowej, ale nie oznacza to, że musimy na nim przepłacać. Niezależnie od tego, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z prowadzeniem własnej strony, czy witryna funkcjonuje już od dłuższego czasu, jest kilka metod, które pozwolą Ci uniknąć niepotrzebnego przepłacania na hostingu. Sprawdź, jak zaoszczędzić pieniądze bez negatywnego wpływu na jakość hostingu!

Dobierz pakiet do potrzeb strony

Cena hostingu zależy od wielu różnych czynników. Niektóre są istotne niezależnie od tego, jak popularna jest strona, inne nabierają znaczenia wraz z rosnącą liczbą odwiedzających. Niezależnie od tego, ile osób wchodzi na stronę, powinna ona być szybka i bezawaryjna. Nie ma jednak sensu wykupywać najlepszego dostępnego pakietu pod względem transferu i przestrzeni dyskowej, jeśli nie będziemy w pełni z tych aspektów korzystać.

Po co wykupywać hosting pozwalający na 300 000 odwiedzin strony miesięcznie, ale o takich samych parametrach sprzętowych jak hosting tańszy, jeśli naszą witrynę odwiedza miesięcznie raptem kilka osób? Podobnie, do czego potrzebna jest nam bardzo duża przestrzeń dyskowa, jeśli nasza witryna składa się tylko ze strony głównej i raptem kilku podstron, a nie planujemy dodawać do niej więcej treści?

Dlatego też warto sprawdzić, ile średnio miesięcznie osób odwiedza naszą witrynę (na przykład w Google Analytics lub innym tego typu narzędziu) i na tej podstawie wykupić właściwy pakiet. Jeśli z reguły nie przebijamy kilku tysięcy odwiedzających, limit w wysokości 20 000, 15 000 czy nawet 10 000 odwiedzających może okazać się wystarczający – nie ma sensu płacić za pakiet pozwalający na 100 000 odwiedzin miesięcznie.

Pakiet można rozszerzyć w razie potrzeby

Boisz się, że wybierzesz zbyt tani hosting www i później strona zyska na popularności, a ty utkniesz ze zbyt małym pakietem? Bez obaw. Zazwyczaj możliwe będzie dokupienie transferu na dany miesiąc lub przejście na wyższy pakiet. Jest też możliwość przeniesienia się do innego hostingodawcy, co obecnie przebiega w dużej mierze automatycznie i nie wymaga żadnych zdolności czy wiedzy programistycznej.

Jednocześnie pamiętaj o tym, że usługa darmowa nigdy nie będzie tak dobra, jak usługa, za którą płacisz – nawet, jeśli mowa o relatywnie niewielkiej opłacie. Tak więc nie warto maksymalnie ciąć kosztów i próbować korzystać z darmowych hostingów. Ich parametry nie są satysfakcjonujące nawet dla prostych, mało popularnych witryn, a co dopiero dla sklepów internetowych z setkami podstron czy często odwiedzanych blogów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.