Dropshipping to metoda prowadzenia sklepu internetowego, polegająca na tym, że sprzedawca nie posiada towarów i nie wysyła ich samodzielnie, a jedynie jest swego rodzaju pośrednikiem między kupującym a hurtownią. To warte uwagi rozwiązanie, z uwagi na fakt, że między innymi pozwala uniknąć kosztów związanych z magazynowaniem produktów i ich wysyłką do nabywcy.
Wiąże się jednak ono z tym, że kupujący musi ściśle współpracować z hurtownią, tak, aby klient nie odczuł żadnych negatywnych konsekwencji tego, że nie otrzymuje towaru bezpośrednio od właściciela sklepu. Tak więc, co warto wiedzieć o współpracy z hurtowniami w ramach dropshippingu? Doradzamy!
Warto z góry ustalić wszystkie szczegóły
Dropshipping pod wieloma względami jest bardzo wygodną metodą prowadzenia biznesu, natomiast są pewne jego aspekty, o których wiele osób nie myśli na początku, a które mogą okazać się ważne. Mowa tutaj między innymi o zwrotach (które w przypadku niektórych typów towarów, takich jak ubrania, zdarzają się dość często). Konkretnie chodzi tutaj o to, komu klient ma odesłać zakupione towary i czy sprzedający będzie mógł uzyskać zwrot pieniędzy od hurtowni, aby następnie zwrócić środki nabywcy.
Zazwyczaj hurtownie nie pozwalają na zwroty (natomiast uwzględniają reklamacje), ale niekiedy bywa inaczej, więc warto dokładnie omówić te kwestie z danym dostawcą jeszcze przed nawiązaniem współpracy. Inna ważna kwestia to oczywiście wysyłka. Obecnie klienci są przyzwyczajeni do szybkiej wysyłki i dostawy. Dlatego też należy się upewnić, w jakim czasie wysłane zostaną produkty, przy użyciu którego kuriera i ile to będzie kosztowało.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć w artykule pod tytułem Na co zwracać uwagę podczas współpracy z hurtowniami? – z pewnością znajdujące się w nim porady przydadzą się każdej osobie, która rozważa rozpoczęcie swojej przygody z dropshippingiem (lub już to zrobiła, ale źle układa jej się współpraca z wybranymi hurtowniami).
Niektóre hurtownie wystawiają faktury z odroczonym terminem spłaty
Niektóre hurtownie zgadzają się na wystawienie sklepowi faktury z odroczonym terminem spłaty (zazwyczaj o 30 dni, ale wiele tutaj zależy od branży i indywidualnych ustaleń). W praktyce oznacza to, że można sprzedać towar i zainkasować za niego zapłatę, zanim trzeba będzie się rozliczyć z hurtownią.
Będzie to przydatne zwłaszcza dla osób początkujących, które nie dysponują dużym kapitałem i nie mogłyby uiścić opłaty za towary „z góry”. Trzeba przy tym mieć świadomość tego, że wystawienie takiej faktury jest sporym ryzykiem dla hurtowni i niekoniecznie będzie ona skłonna taką fakturę wystawić nowemu klientowi.