Influencer marketing to odłam reklamy internetowej, który zyskuje na popularności i świetnie wpisuje się w ideę personalizacji oferty. Wybierając tzw. agenta wpływu za przedstawiciela marki, możemy dotrzeć do nowych, precyzyjnie określonych grup odbiorców, a przy tym na starcie zyskujemy punkty za wizerunek, kojarząc się z osobą, którą konsumenci obserwują i lubią. Jak rozpocząć współpracę z influencerami i w jaki sposób powinna przebiegać? O tym w niniejszym artykule.
Jeszcze do niedawna influencerami określaliśmy głównie aktorów czy celebrytów, których życie mocno odbiegało od codziennych problemów i aktywności ich fanów. Obecnie osobami publicznymi stają się niemal wszyscy twórcy internetowi, którzy tworzą angażujące treści i wchodzą w interakcję z odbiorcami. Warto zatem wykorzystać ich autentyczność i zaufanie odbiorców.
1. Zatroszcz się o dobry research i dobór influencera
Pierwszym krokiem, jeszcze przed wejściem we współpracę z influencerem, powinno być określenie naszych celów strategicznych. Następnie warto zastanowić się, czy lepszym pomysłem jest nawiązanie kontaktu z mikro czy makro agentem wpływów.
Warto podkreślić, że często osoby skupiające wokół siebie mniejsze grono obserwatorów, tworzą z nimi bliższe więzi i budzą większe zaufanie. Od liczby followersów ważniejszy jest zatem wpływ na grupę odbiorców, zasięg postów czy demografia użytkowników.
2. Nawiąż spersonalizowaną interakcję
Duże, rozpoznawalne marki mają łatwiej na starcie w walce o kontrakt z uznaną osobą. Nie znaczy to jednak, że małe firmy mogą się pożegnać z szansą na współpracę z influencerem. Liczy się pierwsze wrażenie, dlatego warto zatroszczyć się o spersonalizowaną interakcję, a także kampanię dostosowaną do dotychczasowych działań influencera.
3. Współpraca z influencerami a możliwe cele
Ważne jest ustalenie celu kampanii powstałej we współpracy z influencerem. Najpopularniejsze możliwości to kampanie wizerunkowe lub sprzedażowe. Oprócz planowania działań należy również postarać się o mierzalność efektów. Wówczas możemy wyciągnąć wnioski na przyszłość i jeszcze lepiej planować kolejne działania.
4. Zadbaj o nienachalną reklamę
Nie ma nic gorszego niż konto influencera, które przypomina słup reklamowy – w ten sposób nie zaskarbimy sobie sympatii obserwujących. Warto postawić na niebanalne, kreatywne kreacje wideo oraz grafiki zgodne z estetyką panującą na profilu. Dobrym pomysłem jest również wykorzystywanie relacji live i pokazanie produktów w użyciu.
5. Współpraca z influencerami przy wsparciu agencji social media
Nie masz czasu, przestrzeni bądź umiejętności wymaganych przy współpracy z influencerami? Agencja social media Frank&Greg zapewnia stały audyt działań influencerskich i wsparcie przy tworzeniu kampanii. W ramach kooperacji z agencją możesz liczyć na pomoc nie tylko doświadczonych marketingowców, ale również ekspertów od wideo, fotografów specjalizujących się w sesjach wizerunkowych czy kreatywnych grafików. Poznaj pełną ofertę dotyczącą współpracy z influencerami na frankandgreg.com/wspolpraca-z-influencerami już dziś.
Źródło: Agencja Social Media Frank & Greg