Dobra nazwa bloga to podstawa, czyli moda w internecie

Moda w latach 80

Przy zakładaniu strony internetowej istotną rolę odgrywa jej nazwa, która powinna odzwierciedlać, o czym dana strona będzie. Dobrym posunięciem jest także umieszczenie nazwy portalu w domenie internetowej.

Jeżeli chcemy stworzyć portal internetowy o sposobie ubierania się to dobrym i prostym tytułem będzie np. modneubieranie.pl. Jednakże jeśli pragniemy by wspomniana strona była odszukiwana także w wyszukiwarkach zagranicznych to korzystniej będzie nadać jej obcojęzyczną nazwę taką jak wearefashion.pl.

Zdecydowana większość twórców woli jednak zachować tytuł w swoim własnym języku. Prawdopodobnie spowodowane jest to strachem przed nieznajomością języków. Tak np. wyżej wymieniony wearefashion.pl o nazwie jak najbardziej napisanej w języku angielskim może rozczarować internautę zagranicznego po wejściu na stronę, gdzie nie ma żadnych artykułów w języku sugerowanym przez powyższy tytuł.

W związki z tym, gdy postanawiamy utworzyć portal z nazwą w innym języku niż ojczystym dobrym rozwiązaniem jest zamieszczenie odnośnika do portalu w wersji np. angielskiej. Dzięki czemu nasza domena wearefashion.pl może zyskać większą grupę odbiorców.

Odpowiedzią współczesnego społeczeństwa na prężny rozwój branży mody jest powstanie grupy tzw. fashionistek, czyli miłośniczek mody. Nie są to tylko nastolatki, ale także kobiety świadome swego ciała i rozumiejące, iż strój codzienny ma ogromny wpływ na ich życie.

Fashion wear z angielskiego oznacza dosłownie moda ubioru. Fashionistki traktują wspomniany sposób ubierania się jako sztukę i wewnętrzną potrzebę stworzenia zindywidualizowanego stroju, który przede wszystkim będzie zgodny z panującymi trendami, i który pozwoli im na bycie zauważonym.

Coraz częściej fashion wear możemy spotkać na blogach internetowych lub w popularnych czasopismach adresowanych do kobiet. Miłośniczki dzielą się swoimi stylizacjami na forum, dzięki czemu zyskują wiernych czytelników bądź naśladowców. Same najczęściej inspirują się stylizacjami ze światowych wybiegów mody.

W ten sposób charakterystyczny fashion wear dla danej blogerki staje się jej wizytówką rozpowszechnianą w sieci, co może być początkiem jej kariery jako stylistki. Branża mody zrozumiała, że Internet stał się wylęgarnią młodych talentów, z których należy brać jak najwięcej.

Internauci wyszukując informacji na dany temat pragną znaleźć wszelkie interesujące ich kwestie w jednym miejscu. W tymże celu powstają specjalistyczne serwisy internetowe, które stały się swoistą pigułką wiedzy dla potencjalnych czytelników.

Podstawowe portale branżowe zawierają aktualności ze świata, katalog firm i produktów bądź też forum dla użytkowników, na którym można podzielić się swoimi przemyśleniami. Jednakże w celu zwiększenia atrakcyjności portalu twórcy zamieszczają także informacje o targach, szkoleniach, czy czasopismach poruszających daną tematykę.

Niektóre portale branżowe posuwają się dalej i umieszczają listy uczelni, szkół, w których z danej dziedziny można się kształcić. Ułatwieniem na zdobycie późniejszego zatrudnienia mają być ogłoszenia dotyczące stażu, praktyki, czy też pracy zamieszczane właśnie w serwisie.

Szczegółowe charakterystyki, poradniki oraz informacje odnośnie osiągnięć technicznych w danej branży wzbogacają portale branżowe o szczegółową wiedzę, dzięki czemu mogą stać się przewodnikiem w rozpoczęciu np. własnej działalności z konkretnej dziedziny biznesu.

Ostatnimi czasy jak grzyby po deszczu pojawiają się nowe portale o modzie. Zwyczajowo głównym ich celem jest skupienie się na pojęciu fashion i przyciągnięciu czytelników.

Zdecydowaną różnicę stanowi nazewnictwo wspomnianych stron. Każdy portal z założenia powinien być unikatowy i niepowtarzalny, dlatego też twórcy prześcigają się w wymyślaniu tytułów dla ich stron, czego efektem może być tytuł WeAreFashion, który ma szansę dotrzeć także do odbiorców obcojęzycznych.

Tytuł, który od razu daje do zrozumienia, iż redakcja strony jest za pan brat z modą. Jednakże odpowiednia nazwa nie gwarantuje popularności, dlatego też WeAreFashion nie będzie żyć samą nazwą. Muszą zaistnieć odpowiednie przesłanki, które pozwolą portalowi oddychać w sieci. Bardzo przydatna jest np. odpowiednia szata graficzna strony, która przykuje oko i poniekąd zmusi czytelnika do zagłębienia się w lekturę oferowaną przez portal.

Idąc tym tropem prezentowane zagadnienia powinny być napisane w sposób przystępny tak by WeAreFashion był jasny także dla laika, który nie rozumie sformułowania prêt-à-porter jednakże nie zapominając już o starych wyjadaczach, których podstawy nie zaspokoją.

Dzisiejszy rynek posiada kilkadziesiąt branż. Poczynając od przemysłu, a kończąc na branżach artystycznych. Do tych ostatnich zaliczyć można muzykę, rzeźbę, malarstwo, czy też przede wszystkim coraz popularniejszą modę, która rządzi się swoimi własnymi prawami.

Stylista, projektant, fotograf, bądź dyrektor pokazów mody to tylko nie liczne stanowiska pracy, które można odnaleźć w branży mody. Są to zawody, które wymagają posiadania zmysłu smaku i wyczucia tzw. stylu. Efekty ich pracy są unikatowe i często traktowane jak dzieła sztuki.

Wspomniane już dzieła muszą mieć odpowiednią oprawę niczym obraz i takową oprawę stanowią pokazy mody, które są jednym z podstawowych zabiegów spotykanych w branży mody. Żeby dany pokaz był udany muszą zostać zatrudnione odpowiednie modelki oraz cały sztab ludzi, którzy zadbają o prawidłowy przebieg wydarzenia.

Pomimo powyższych przygotowań pokaz mody nie zaistnieje w branży mody, jeżeli nie zostanie odpowiednio zareklamowany, a najlepszym chwytem marketingowym będzie zaproszenie celebrytów i reporterów, którzy pozwolą danemu projektantowi zaistnieć w świecie poprzez słowa mówione bądź pisane.

Wśród rzeszy młodych kobiet znajdują się fashionistki, czyli osoby które traktują modę w sposób zindywidualizowany oraz jako dziedzinę sztuki. Część z nich postanawia założyć portale o modzie, w których zamieszczą przeróżne informacje dotyczące tejże branży.

Utworzenie takowej strony nie należy jednak do łatwych, ponieważ musi zawierać coś, co ją wyróżni i spowoduje, że to właśnie ona będzie najchętniej odwiedzana. W przykładowym portalu o modzie możemy odnaleźć aktualności, filmy z pokazów mody bądź przeróżne artykuły.

Coraz popularniejsze staje się także utworzenie kącika dla początkujących projektantów, w którym zawarte są takie informacje jak, co to jest rysunek żurnalowy bądź jak stworzyć kolekcję ubrań od podstaw. Na portalu o modzie możemy odnaleźć także konkursy dedykowane do młodych kreatorów mody.

Nawiązując do wspomnianych konkursów dobrze jest mieć patronat jakiejś znanej marki bądź zasłużonego już projektanta. Pozwoli to na wzrost znaczenia zainteresowanego portalu o modzie, ponieważ jest to bardziej wiarygodne dla konkursowiczów, że nie zostaną oszukani, a ich prace nie będą wykorzystane bez ich wiedzy.

Dzięki szybkiemu rozwojowi branży mody zagorzali fashioniści bacznie śledzą aktualności ze świata mody. Nie są to tylko informacje dotyczące pokazów mody, panującego trendu w danym sezonie, ale także mniej istotne kwestie takie jak, którą sukienkę ubrała do Królowej Księżna Cambridge Katarzyna.

Niestety w dzisiejszych czasach aktualności branży mody to przede wszystkim wpadki modowe znanych celebrytów, czyli, co kto dwa razy ubrał na siebie, a kto za dużo odsłonił. Jednakże jest to marna wiedza dla prawdziwych fashionistów uważających modę za formę sztuki.

Bardziej wartościowe aktualności branży mody mówią o osiągnięciach znanych kreatorów, domów mody bądź znanych marek. O tym jakie kolekcje wyszły na rynek, które sprzedają się lepiej, a które gorzej, czyli, co tak naprawdę napędza branżę mody. Informują również o pokazach mody, które pozwalają na rzeczywiste przedstawienie danych stylizacji.

Należy przy tym pamiętać, że kosmetyki jak i fryzjerstwo jest nieodłączną częścią świata mody, przez co aktualności branży mody powinny poruszać także i te kwestie opisując nowe produkty wchodzące na rynek jak i wizje fryzjerów na dany sezon.

Moda towarzyszy społeczeństwu od zawsze. Najczęściej przejawia się w sposobie naśladowania pewnych zachowań związanych z ubiorem. Takie zachowania powodują wzrost zainteresowania strojami, a co za tym idzie prężnie rozwijającą się branżą mody (przy okazji – startuje fashion blogger fest).

Czołowi kreatorzy tacy jak Coco Chanel, Christian Dior, czy też Calvin Klein są prekursorami swoich własnych stylów, które zostały głęboko zakorzenione w branży mody i stały się wzorem do naśladowania. Takowym wzorem jest np. mała czarna Coco Chanel bądź brązowo kremowa torba Louis Vuitton.

Ich osobiste osiągnięcia umożliwiły im dalszy rozwój oraz otwarcie własnych domów mody, które zrzeszają pod jedną marką kilku innych projektantów tworzących modę haute couture bądź prêt-à-porter. W branży mody haute couture oznacza szycie ubrań na zamówienie, a prêt-à-porter kolekcję ubrań szytych seryjnie.

Należy jednak zauważyć, iż to właśnie haute couture jest czystą esencją mody, czymś ekstrawaganckim i bardzo kosztownym na, co nie każdy może sobie pozwolić. W branży mody ta dziedzina krawiectwa jest jedną z najstarszych form tworzenia strojów wywodząca się już z XIX wieku.

Na blogach internetowych młode dziewczęta jak i kobiety wyrażają siebie poprzez przedstawienie swych przemyśleń na tematy związane z modą. Nie raz odwiedzając takowy internetowy pamiętnik można mieć wrażenie, iż twórczynie pragną krzyknąć Moda to My!

Nie jest to tylko zachowanie zauważalne w Polce. Należy wręcz stwierdzić, iż hasło FashionWeAre ogarnęło cały świat zaczynając od czołowego producenta i eksportera odzieży Made In China, a na odbiorcach Super Size Me kończąc.

Ten światowy fenomen związany z FashionWeAre napędzany jest przez rosnący nacisk społeczeństwa na wygląd zewnętrzny. Nie chodzi tu tylko o fryzurę, cz czyste paznokcie, ale o to kto co na sobie ma i przede wszystkim z czyją metką.

Niestety wspomniana metka, a raczej jej cena odsuwa wizję danej stylizacji, przez co fashionistki sięgają po inne rozwiązania takie jak sklepy second hand reklamujące się odzieżą z Hiszpanii lub Wielkiej Brytanii. Dzięki zakupionej tam odzieży na nowo może ożyć idea stroju i w pełni cieszenie się hasłem FashionWeAre.

Przeglądając Internet można się natknąć na ogromną ilość portali tematycznych. Jednakże prym zdecydowanie wiodą portale o modzie. Są to nie tylko oficjalne strony światowych domów mody, ale także strony internetowe nakierunkowane na zebranie jak największej ilości informacji dotyczących mody.

Niestety konkurencja nie śpi, więc jeżeli twórca pragnie, żeby to właśnie jego portal o modzie był tym najchętniej odwiedzanym musi skupić się na marketingu. Nie wystarczy już tylko część merytoryczna, czyli, co dana strona będzie zawierała.

Potencjalny czytelnik pragnie dowiedzieć się o trendach panujących na świecie, a co za tym idzie o tym jak stworzyć własny oryginalny strój. Dobrym posunięciem będzie nawiązanie współpracy np. ze znaną stylistką, która by umieszczała przykładowe stylizacje. W ten sposób dany portal o modzie może stać się bardziej unikalny.

Fashionista pragnie mieć w swej szafie coś z najnowszej kolekcji, ale najlepiej po niższej cenie. W związku, z czym innym rozwiązaniem jest stworzenie bazy danych aktualnych wyprzedaży, obniżek cenowych. Dzięki czemu portal o modzie może mieć dodatkową reklamę, która wzmocni jego pozycję w sieci.

Dodaj komentarz