Projekt stoiska targowego to klucz do sprzedażowego sukcesu!

Uczestnictwo w targach branżowych to wciąż skuteczny sposób na wypromowanie firmy, marki, lub produktu. Aby jednak zaistnieć w podświadomości potencjalnych klientów, należy zadbać o wizualną atrakcyjność stoiska, które zachęca do bliższego poznania firmy.

Wbrew pozorom to właśnie pierwsze wrażenie, które stworzymy, przysporzy klientów i ewentualnych partnerów biznesowych. Dotyczy to nie tylko aparycji wystawców, ale też samego stoiska. Projekt stoiska targowego powinien zostać odpowiednio przemyślany i dopracowany pod każdym względem. Co powinien uwzględniać taki projekt? O tym dowiesz się z dzisiejszego artykułu. Zapraszamy!

Co powinien zawierać projekt stoiska targowego?

Projektowanie stoiska targowego to najważniejszy etap przygotowań do bezpośredniej promocji firmy lub produktu. Aby móc zrealizować go bez zbędnych nieporozumień już na początku współpracy z projektantem należy podać tematykę planowanej wystawy oraz ewentualną wizję wyglądu stoiska. Wbrew pozorom określenie branży jest kluczowe przy tworzeniu projektu. To dlatego, że poszczególne branże potrzebują nieco innego rozłożenia targowego stoiska, czy wpływających na jego atrakcyjność, dodatkowych elementów.

Samo określenie branży i ewentualnej wizji Twojego stoiska to jednak wciąż za mało. Indywidualny projekt powinien także uwzględniać dostępną przestrzeń. W przypadku planowania wzięcia udziału w targach branżowych w różnych miejscach, warto pomyśleć o modułowych stoiskach targowych. Z uwagi na możliwość zmiany ułożenia takiego stoiska, a więc także drobnych zmian w jego wielkości, rozwiązanie będzie odpowiednie dla przedsiębiorców planujących wielokrotne wykorzystywanie stoiska na różnych targach.

Przy tworzeniu indywidualnego projektu równie ważną kwestią jest także ilość osób reprezentujących firmę, markę, czy produkty. Dobrze przy tym zadecydować, czy odwiedzający Twoje stoisko klienci będą mieli możliwość bezpośredniego dotknięcia produktu. Jeśli tak, to projekt stoiska targowego powinien uwzględnić także te dwie kwestie.

Elementy dodatkowe, które będą tzw. wisienką na torcie

Idealny projekt stoiska targowego powinien także skupiać się na niewielkich, lecz znaczących elementach dekoracyjnych całości wystawy. W tej kwestii od lat sprawdzają się wysokiej jakości grafiki z logiem firmy, czy też przestrzenne, podświetlane napisy. A jeżeli już mowa o świetle – to je także można efektywnie wykorzystać i nieco pobawić się w tzw. grę światła, które odpowiednio wyeksponuje te produkty, na których dostrzeżeniu przez innych najbardziej nam zależy. Warto przy tym pomyśleć także o możliwości otrzymania przez klientów darmowych próbek produktów. Ten element stanowi zawsze miłą niespodziankę dla odwiedzających.

Dodaj komentarz