Serwisowanie samochodu – jak znaleźć dobrego mechanika

Nawet najnowszy samochód wymaga serwisowania. Nie wynaleziono jeszcze pojazdu bezawaryjnego. Okres czasu, w jakim poszczególne części ulegają zużyciu jest różny. Odpowiednio eksploatowane nowe auto nie powinno ulegać częstym awariom, ale i tak należy o nie dbać i odwiedzać kilka razy w roku dobry warsztat samochodowy, w celu wymiany filtrów i oleju, klocków hamulcowych, płynu w chłodnicy i trochę rzadziej – rozrządu. Przede wszystkim jednak należy dwa razy w roku wymieniać opony.

Nie jest łatwo trafić na dobrego mechanika. Każdy kierowca doskonale zdaje sobie sprawę z tego jakim rodzajem fachowca jest spec od samochodów. Wielu z nas nieraz usłyszało, że ten model tak ma, albo „nie rozumiem, przecież wymieniłem świece”. Wiemy, jak trudno znaleźć dobrego mechanika i dlatego często kombinujemy na własną rękę. O ile wymiana płynu w chłodnicy, oleju, czy klocków hamulcowych nie wymaga kluczowych kompetencji, to wymiana świec, czy naprawa rozrusznika po ciężkiej zimie, już tak. Możemy odkładać wizytę u mechanika, jak u dentysty, ale im dłużej zwlekamy, tym gorzej. Nie pozostaje nic innego, jak znaleźć naprawdę dobry i sprawdzony auto serwis Poznań, Wrocław, Warszawa i każde inne większe miasto oferuje szeroki wybór miejsc, do których możemy się udać, kiedy coś nas niepokoi. Niezależnie od tego, czy jeździmy fiatem, czy mercedesem, raz w roku musimy spotkać się z mechanikiem samochodowym w stacji kontroli pojazdów. Większość kierowców traktuje coroczny przegląd jak zło konieczne. Nie powinno tak być. Jest to znakomita okazja, za którą zresztą płacimy, do gruntownego sprawdzenia, czy z naszym pojazdem jest wszystko w porządku. Nie warto marudzić, że nie podbito nam dowodu rejestracyjnego, tylko dlatego, że światła krzywo świecą.

Dzięki gruntownemu przeglądowi możemy zaoszczędzić sporo pieniędzy i nerwów podczas przypadkowej kontroli drogowej. Pracownik stacji diagnostycznej sprawdza przede wszystkim stan techniczny układu kierowniczego i podwozia, stan oświetlenia zewnętrznego, ogumienia i wysokość emisji spalin, wymiana xenony i reguluje zawory. Kolejną drobną, ale nie mniej ważną rzeczą jest kontrola wycieku płynów. Należy przy tym pamiętać, że jeśli mechanik sprawdza oświetlenie i coś jest nie tak, powinien je od razu naprawić. Ale to nie wszystko. Specjalista powinien podczas corocznego przeglądu sprawdzić przekładnię i skrzynię biegów oraz reduktory. Ważne jest również układ hamulcowy. Wielu użytkowników starszych modeli niepokoi się na samą myśl sprawdzenia podwozia. Okazuje się często, że uległo ono korozji. Zardzewiały samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu drogowego. I to właśnie dlatego bardzo często cieszymy się, jeśli pracownik stacji diagnostycznej nie sprawdzi gruntownie naszego złomu.

Musimy pamiętać o tym, że każda drobna usterka, czy nieprawidłowość powinny być wykryte. Nie sprawdza się tu zasada „mniej wiesz, lepiej śpisz”. Dobrze jest sprawdzić każdy podejrzany objaw od razu, aby w jak najszybszym czasie zareagować i uniknąć poniesienia wysokich kosztów naprawy. Niepokojącym sygnałem jest np. wysoka temperatura silnika. Chłodnica powinna czuwać nad odpowiednim „klimatem” pod maską. Jeśli mimo tego kontrolka zaczyna alarmować, należy sprawdzić czy chłodnica nie jest zapchana. Czasami okazuje się, że wymaga wymiany. Jeżeli to zignorujemy, możemy sprawić, że konieczny będzie remont silnika. Po co ryzykować?

Każda drobna rzecz może być zreperowana od razu za niższą cenę. Dlatego też powinniśmy docenić „uciążliwego” mechanika, dla którego każde drobne stukanie, czy niepokojący zapach jest niepokojący. Dzięki takiej osobie będziemy mieć stałą kontrolę nad sprawnością naszego pojazdu. Dobry mechanik zaproponuje gruntowny przegląd i natychmiastowy jest miejscem, w którym fachowców samochodowych jest mnóstwo. Możemy trafić na ulicę, na której warsztatów samochodowych jest kilka pod rząd. Warto korzystać na zmianę z pomocy kilku mechaników, żeby znaleźć naprawdę dobrego specjalistę. Nie powinniśmy sugerować się kompleksowymi usługami.

Często dzieje się tak, że jeśli mechanik jest od wszystkiego, to jest do niczego. Dobry elektromechanik jest specjalistą tylko w swojej dziedzinie i dzięki temu zyskuje ogromna popularność w danym mieście. Tak samo jest z wymianą opon. Warsztat wulkanizacyjny to jedno, a mechanik samochodowy to drugie. Sprawy ogumienia, czy elektryki są ważne, ale nie tak jak pracownik warsztatu samochodowego. To prawdziwy internista, do którego powinniśmy mieć możliwość zwrócenia się o pomoc zawsze i liczyć na to, że ją uzyskamy. Mechanik, który nieustannie bagatelizuje drobne usterki nie jest najlepszym wyborem. Powinniśmy starać się za wszelką cenę znaleźć takiego specjalistę, który udzieli nam reprymendy choćby za tłustą szybę, czy kiepskie wycieraczki. Mechanik powinien być perfekcjonistą, nawet jeśli my tacy nie jesteśmy. Strony internetowe pomogą nam znaleźć dobry auto serwis Poznań jest miastem, w którym z pewnością trafimy na kogoś, kto odpowiednio zaopiekuje się naszym pojazdem.

Dodaj komentarz