Podczas wypełniania corocznych zeznań podatkowych warto zawsze na chwilę przystopować i zastanowić się dla kogo przeznaczymy popularny jeden procent z naszego podatku na rzecz instytucji charytatywnej lub użytku publicznego, w przeciwnym wypadku owe pieniądze zostaną wzięte przez Urząd Skarbowy. Jeżeli już zdecydujemy się, iż chcemy przekazać ową darowiznę na rzecz wybranej przez nas instytucji charytatywnej koniecznie musimy mieć zapisany lub zapamiętany numer Krajowego Rejestru Sądowego – dzięki temu numerowi Urząd Skarbowy będzie widział komu przekazać nasze pieniądze w postaci wspomnianego już jednego procenta.
Taki numer możemy znaleźć w Internecie na oficjalnej stronie internetowej danej instytucji lub w nowym roku kalendarzom bardzo często są emitowane reklamy w telewizji i tam najpierwszym planie znajduje się wspomniany wcześniej numer KRS. W takich reklamach biorą udział bardzo znane osobistości ze świata telewizji oraz ogólnie samych mediów, które bez wątpienia wzbudzają większe zaufanie wśród szarych obywateli i niewątpliwie w większości przypadków udaje im się przekonać posłuszności takiej decyzji niejednego przeciętnego Kowalskiego. Jednym słowem nie bez przyczyny „posługuje się” znanymi osobami do brania udziału w takich chwytach reklamowych, ponieważ ma swoje głębsze znaczenie.
Zwłaszcza w przypadku ludzi średnio obeznanych taka swoista manipulacja z całą pewnością wychodzi na dobre każdemu. Oczywiście to jest jeden z przykładów jak łatwo można użyć zaufania człowieka do znanych osobistości i załóżmy go do zakupu na przykład leków, kremów czy wody mineralnej. Szczególnie tyczy się to osób starszych, które często nie zdają sobie z tego sprawy, że są „naciągane”. W takim wypadku najczęściej producenci reklam w takich przypadkach posługują się aktorami, którzy na co dzień grają w znanych serialach – a zwłaszcza odtwórców ról księży, lekarzy czy policjantów. To wszystko ma oczywiście swoje plusy ale często bywa tak, że wychodzi to na niekorzyść konsumenta – w przypadku umów z bankami.