Gadżety reklamowe to świetny sposób na polepszenie relacji z obecnymi klientami i kontrahentami oraz pozyskanie nowych. Ważne jest jednak, aby były one dobrze dobrane. W przeciwnym wypadku możemy nie tylko nie uzyskać pożądanego efektu, ale nawet pogorszyć swoją sytuację. W tym artykule chcielibyśmy wytłumaczyć Wam, jakich błędów należy unikać podczas wyboru gadżetów reklamowych. Zapraszamy!
Stawiaj na jakość, a nie ilość
Jeśli rozdamy stu klientom gadżety reklamowe bardzo niskiej jakości, to każdy z nich zauważy prawdopodobnie rzeczoną niską jakość i nie będzie pod wrażeniem. Jeśli za te pieniądze kupimy mniej gadżetów, ale o znacznie wyższej jakości, co prawda będziemy mogli rozdać je mniejszej ilości klientów, ale szanse na to, że uzyskamy dzięki nim pożądany skutek, będą znacznie wyższe. Dlatego też należy stawiać na jakość, a nie ilość.
Oczywiście, nie oznacza to, że nie należy kupować prostych, tradycyjnych i relatywnie tanich gadżetów reklamowych, takich jak długopisy czy smycze. Wciąż mają one swoje miejsce w reklamie, obok droższych podarków (na przykład sprzętu elektronicznego). Warto jednak zadbać o to, aby mimo symbolicznego charakteru one również odznaczały się wysoką jakością wykonania.
Należy przy tym pamiętać, że wysoka jakość powinna odnosić się do zarówno samego przedmiotu, jak i do projektu naszego logo, motta czy innego symbolu, który zdecydowaliśmy się umieścić na danym gadżecie. Warto zlecić jego wykonanie zewnętrznemu profesjonalnemu grafikowi, jeśli nie ma wśród naszych pracowników eksperta w tej kwestii.
Dobrze dobierz typ gadżetów do branży
Nie w każdej branży sprawdzą się te same gadżety reklamowe. Niektóre mają charakter bardziej uniwersalny, tak jak wspomniane wcześniej długopisy czy smycze, a inne mniej. Przykładowo, gadżety biurowe czy elektroniczne (pendrive’y, powerbanki) będą wartościowe dla niemal każdego klienta czy kontrahenta, ale już nie każdy z nich doceni gadżety kosmetyczne czy sportowe.
One również mogą być bardzo użyteczne i mile widziane, ale przed ich zakupem warto się zastanowić, czy spodobają się naszym klientom. Jeśli działamy w branży powiązanej z ruchem, sportem czy zdrowym odżywianiem, gadżety sportowe mogą być bardzo mile przyjęte. Podobnie gadżety kosmetyczne, jeśli mamy do czynienia z firmą powiązaną z urodą i kosmetykami, bądź też działającą w branży zdominowanej przez kobiety.
Obecnie łatwo można zakupić wiele rzadziej spotykanych, bardziej nietypowych gadżetów, które mogą pomóc firmie się wyróżnić i zrobić lepsze wrażenie niż konkurencja. Zawsze należy się jednak najpierw dobrze zastanowić, czy będą one atrakcyjne dla naszych klientów.