Jak wrócić do formy po ciąży?

Jak wrócić do formy po ciąży?

Właśnie urodziłaś dziecko, ledwo wyleczyłaś się z pociążowych dolegliwości i już planujesz powrót do dawnej formy? Doskonale, motywacja jest bardzo ważna, ale jeszcze ważniejsze by przejść przez ten czas z głową. Marzenia o idealnej sylwetce to jedno, sposoby jej osiągnięcia to coś zupełnie innego.

Oto kilka zasad, które powinnaś wziąć pod uwagę przymierzając się do „wielkiego powrotu” dawnej siebie:
  
1.  Nie śpiesz się
Efekty mogą przyjść po kilku tygodniach albo dopiero po kilku miesiącach. Daj sobie tyle czasu, ile potrzebujesz. Jeżeli chcesz zrzucić 15 kilogramów, na pewno będziesz musiała poświęcić na to więcej czasu niż twoja przyjaciółka, której po porodzie została tylko jedna fałdka na brzuchu.

2.  Uwierz w siebie
Pamiętaj, że jedyną osobą, która stoi Ci na drodze do osiągnięcia celu jesteś Ty sama.

3. Bądź systematyczna
Nawet najbardziej intensywne ćwiczenia nie pomogą, jeśli będziesz sobie o nich przypominać raz w tygodniu.

4.  Zapomnij o wadze
Bo nie ciężar ciała się liczy, ale to, jak się czujesz i jak wyglądasz!

5.  Rób to, co sprawia ci przyjemność
Katowanie się ćwiczeniami, które nie dają ci radości, na pewno nie przyniesie skutku. Spróbuj znaleźć taką metodę powrotu do formy, która będzie odpowiednia właśnie dla ciebie.

6. Wyjdź z domu
Nic tak dobrze nie motywuje do zadbania o siebie, jak widok pięknych i zadbanych kobiet na ulicy.

7. Bądź obiektywna
Nie zapominaj, że masz nad czym pracować, ale pamiętaj też o swoich mocnych stronach.

8. Poszukaj wsparcia
Najlepiej, jeśli znajdziesz je wśród swoich najbliższych. Pozwól młodemu tacie uczestniczyć w opiece nad dzieckiem, nie udawaj, że nie potrzebujesz jego pomocy. Rozmawiaj z nim o tym, co czujesz. Bądź też cierpliwym słuchaczem.

9. Nie staraj się być ideałem
Nie musisz być tą mamą, która od razu po porodzie wygląda, jakby nigdy nie była w ciąży. Wystarczy, jeśli będziesz mamą, która dba o siebie najlepiej, jak umie.

10. Polub siebie
Bo tylko wtedy będziesz naprawdę miała motywację, aby zadbać o swoją formę. Traktuj się tak, jak traktowałabyś swoją najlepszą przyjaciółkę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.