Korzystanie z bankowości internetowej jest powszechnym wymogiem, stawianym bankom przez większość klientów. Kto z nas nie woli opłacać bezpłatnie rachunków siedząc w swoim domu, na ulubionej kanapie, zamiast stać w kolejce na poczcie czy w oddziale banku. Bankowość internetowa jest bardzo praktycznym i pozwalającym na znacznie większe możliwości rozwiązaniem, jednakże nie zawsze można z niej skorzystać. Dlaczego? Ponieważ nie w każdej sytuacji posiadamy przy sobie komputer z dostępem do Internetu. A co większość z nas posiada zawsze pod ręką? Telefon! Dlaczego więc nie przenieść obsługi konta do telefonu? Takim tokiem myślenia narodziła się idea bankowości mobilnej i bardzo prężnie się rozwija.
Jest to usługa, która pozwala na korzystanie z zasobów zgromadzonych na swoim koncie, za pośrednictwem mobilnych urządzeń elektronicznych, posiadanych przy sobie. Zazwyczaj jest ona dedykowana do telefonów komórkowych. Czym różni się od bankowości internetowej? Jest jej wygodniejszą i bardziej dostępną wersją.
Prognozy przewidują, że w niedługim czasie bankowość internetowa będzie uznawana za uzupełnienie bankowości mobilnej, która charakteryzować się będzie bardzo dużą liczbą dodatkowych cech. Znajdują się pośród nich m. in. możliwość płatności telefonem za produkty czy usługi, opcja głosowa oraz akcelerometr, czyli możliwość dokonywania przelewów za pośrednictwem stuknięcia telefonem.
Oczywiście są to tylko nieliczne usługi, które uzupełniają cały pakiet możliwości, dostępnych dotychczas tylko w ramach bankowości internetowej. W związku z czym, płacenie za usługi czy produkty w dowolnym momencie, bez względu na to gdzie się znajdujemy jest bardzo przyszłościową opcją. Należy pamiętać także o tym, że coraz lepsze dostosowywanie stron służących do zarządzania swoim kontem, dla użytkowników stosujących mobilne urządzenia powoduje, że forma ta stale zyskuje na jakości obsługi klienta a dodatkowo pozwala na maksymalne wykorzystanie ułatwień, jakie niosą ze sobą najnowsze technologie.