Komu służą nowe media?

Żyć z wygranych, czyli alternatywny sposób na zarabianie

Dzięki zdynamizowanemu rozwojowi technologicznemu świat stał się „globalną wioską” z markami i przedsiębiorstwami znanymi we wszystkich krajach. Powstanie nowych mediów przynosi ze sobą jednak o wiele więcej możliwości i korzyści.

Przed erą ogólnodostępności Internetu jego posiadanie nie pozwalało na wiele. Ograniczało się do surfowania po stronach internetowych i wysyłania e-maili do przyjaciół. Intensyfikacja konsumpcji, a także ekspansja nowych technologii doprowadziły do silnej i szerokiej dywersyfikacji Internetu. Konsekwencją tego działania jest powstanie wielu platform, for i mediów społecznościowych, które przynoszą niespotykane dotąd korzyści.

Dla biznesu

Nowe media przyniosły biznesowi najwięcej profitów. Szerokie możliwości reklamowania się w Internecie z wykorzystywaniem odpowiedniego targetowania zwiększyły przychody przedsiębiorstw na całym świecie i umożliwiły ich dynamiczny rozwój. Dodatkowo promowanie usług czy produktów w sieci generowało o wiele mniejsze nakłady finansowe niż dzierżawy przestrzeni reklamowych w mediach tradycyjnych.

Rozszerzanie grupy potencjalnych klientów, a tym samym pomnażanie zysków za pośrednictwem mediów społecznościowych także należy do ogromnych korzyści dla firm płynących z funkcjonowania profili w social mediach. Nie sposób zliczyć, ile przedsiębiorstw posiada swoje fanpage’e w dobrze znanych serwisach jak Facebook, Instagram czy Snapchat.

Rozwój technologiczny pozwolił na wprowadzenie nowych udogodnień zarówno dla przedsiębiorców, jak i konsumentów. Przykładem takiego unowocześnienia jest między innymi Bookero, system rezerwacji online. Za pomocą aplikacji jesteśmy w stanie zabookować usługę w kilkanaście sekund.

Dla rozrywki

Jednakże Internet to przede wszystkim rozrywka. Powstanie w połowie pierwszej dekady XXI wieku pierwszych „społecznościówek” czy YouTube’a przyczyniło się do powstania jeszcze większej potrzeby konsumpcji.

Między innymi rozwój technologiczny, a także związane z nim rozszerzenie się (i tak już niesamowitych w swoich rozmiarach) grup odbiorców treści rozrywkowych doprowadziło do glokalizacji. Reakcje na amatorskie filmy zamieszczane na YouTubie w postaci łapek w górę i udostępnień potrafią wynieść twórcę na wyżyny popularności

Dodaj komentarz